Søk i denne bloggen

26. april 2010

Nye mål

Her er dei måla eg satte meg da eg skulle begynne på Grete Roede (det i svart skrift). No skal eg sette meg nye mål. Men skal ta utgangspunkt i dei gamle:

-Eg skal kunne gå heim fra byen uten å bli anpusten (eg bor opp en laaaang bakke) Har enda ikkje nådd det her målet..
-Eg skal gå istedefor å ta bilen (og ta bussen når det blir langt å gå) Har faktisk blitt veldig flink til det her :)
-Eg skal kunne gå forbi godtehylla på butikken uten å nesten ta med meg nåke :P No problem

Ja, det ser jo ut som det går greit så langt.

Eg har prøvd å sette nokre realistiske vektmål også (satt før Grete Roede). Dei er som følger:

Delmål 1 (innen kursslutt 2. mars 2010): - 5-8 kg Gikk ned 1,1 kg
Mellom 23.03-26.04 har eg gått ned 4,8 kg

Delmål 2 (innen 1. mai 2010): - 10-15 kg (til sammen) Nytt mål 26.04.10: - 8-11 kg

Delmål 3 (innen 1. august 2010) - 15-20 kg (til sammen) Nytt mål - 15-30 kg

Delmål 4 (1.desember) -22 kg (stabil vekt) Nytt mål - 22 kg (ikkje sluttvekt, men nytt delmål)

Mål (2011-resten av mitt liv) å stabilisere meg på den vekta og ha gode mat- og treningsvaner.

Uten karboavhengighet satser eg på at eg kan klare og komme ned mot en normalvektig BMI. Om eg klarer det til desember er ikkje sikkert. Kanskje er måla mine vanskelige å nå, men no har eg ekte tru på at det kan gå. Dette er lett; ikkje tungt og vanskelig!

Oppsummering av mine nye mål:

- Eg skal fortsette å ta bussen meir enn bilen

- Eg skal trene regelmessig for kroppens del, ikkje nødvendigvis for vekttapets del

- Eg skal klare meg nesten uten karbohydrata resten av livet og spise det eg er lagd for å ete.

Før 1. mai: - 8-11 kg til sammen (ned 2,1-5,1 kg fra dagens vekt)

Før Christina og Franks bryllup 23. juni: - 11-17 kg (ned 5,1-11,1 kg fra dagens vekt)

Før 1. august: - 15-19 kg (ned 9,1-13,1 kg fra dagens vekt)

Før 1. desember: - 18-22 kg (ned 12,1-16,1 kg fra dagens vekt)

Før 23. mars 2011: - 28 kg (ned 22,1 kg fra dagens vekt -> BMI= normalvektig)

Så da veit dokke det :D

3 kommentarer:

  1. det hørtes jo fornuftig ut :) æ ska å bynne på grethe roede når høten kommer. mitt mål er å komme mæ ned til 80kg til neste sommer. her nede er alt laga av sukker, så e vanskelg å gå nå ned. går ned når æ har bakteria i magen, men det kommer fort tilbake. er sikker på at de har sukker i tannkremmen å. de har så masse sukker. surt godteri har gjerne så masse sukker på at det er søtt. helt vilt!
    lykke til med målan og du kommer til å klare det kjempe greit.

    SvarSlett
  2. Kjære, Silje. Æ fåreslår at du droppa Grete Roede, og heller bynn på lavkarbo-mat sånn som æ og Vivian, når du kjæm heim igjen. Grete Roede e bære tull! Har ødelagt livan tell mange, inkludert mi mamma. Ho e nu heldivis gått masse ned i vekt og e frisk fra diabetes, takka vær lavkarbo. Vi savna dæ her i nord! Gleda mæ tell du kommer heim. Stor klem fra Siri :)

    SvarSlett
  3. Ja, eg e enig med Siri. Eg er no overbevist om at karbohydrater ødelegger helsa vår og at Grete Roede ikkje hjelper nåken. Eg har no snakka med mange som eg kjenner som på et eller anna tidspunkt har gått på GR og alle har lagt på seg meir enn det dei hadde som utgangspunkt. Eg veit sikkert om 20-25 stk som har gått på det og ingen har klart det. Til og med mange av dei som er instruktører har problemer med å holde vekta. Og da er det noke galt.
    Lavkarbo is the shit. Du er alltid mett og har aldri cravings.

    SvarSlett