Søk i denne bloggen

30. september 2010

Spinatstuing

De siste dagene har jeg spist spinatstuing fire ganger. Først og fremst fant jeg fram spinaten fordi jeg tror jeg er litt lav på jern og har hørt at grønne grønnsaker har mye jern. Så sammen med kjøttet håper jeg at jernet skal ta seg opp :)

Spinatstuing er godt og enkelt å lage

Ingredienser
*Frossen spinat
*Fløte/philadelphia/snøfrisk (eller en kombinasjon av alle)
*Krydder (jeg bruker hvitløk, løkpulver, chili explotion, urtegård, Chicken & Steak og basilikum)
(Evt. parmesan)

Framgangsmåte
1. Ha spinaten i en kasserolle og varm det.
2. Ha i fløte og krydder og kok til det er som en mos (til fløten ikkje er rennande lenger)
3. Server med kjøtt, pølser, kylling eller hva du ønsker.

2 kommentarer:

  1. Takk for oppskriften på spinatstuingen, det var nyttig! :D

    SvarSlett
  2. Bare hyggelig :) Hyggelig at folk fortsatt titter innom selv om all min tid går til master og ikke til blogging..

    SvarSlett