Søk i denne bloggen

11. januar 2010

Ka skal være det første man skrive?

Det her er min nye blogg. Den skal hjelpe meg å motiveres til å bli et sunnere menneske som eter sunn og god heimelaga mat, trener regelmessig og er aktiv. Den siste tida har eg vert så sliten. Av den grunn og på grunn av et kne som kødda med meg har eg bestemt at 20 kg må bort og helsa må bli bedre og energien må komme tilbake, det her livet gidde eg rett og slett ikkje. Eg har den her bloggen først og fremst for min egen del. Men eg har tenkt at det først og fremst skal være en matblogg, der eg legge ut oppskrifter og diskutere forskjellige helseeffekter av mat og slike ting som eg kjem over.

I dag begynner eg på Grete Roedekurs. I tillegg har eg lest Gillian McKeiths "You Are What you Eat". Masse nyttige opplysninga om kva som skjer med mat i kroppen og korleis man ødelegger kroppen med all den driten man putter i seg. Skal prøve å integrere nokre av hennes prinsipp i det eg ete framover.
Her er mine mål for kursperioden:

-Eg skal kunne gå heim fra byen uten å bli anpusten (eg bor opp en laaaang bakke)
-Eg skal gå istedefor å ta bilen (og ta bussen når det blir langt å gå)
-Eg skal kunne gå forbi godtehylla på butikken uten å nesten ta med meg nåke :P

Eg har prøvd å sette nokre realistiske vektmål også. Dei er som følger:
Delmål 1 (innen kursslutt 2. mars 2010): - 5-8 kg
Delmål 2 (innen 1. mai 2010): - 10-15 kg (til sammen)
Delmål 3 (innen 1. august 2010) - 15-20 kg (til sammen)
Delmål 4 (1.desember) -22 kg (stabil vekt)
Mål (2011-resten av mitt liv) å stabilisere meg på den vekta og ha gode mat- og treningsvaner.

Wish me luck :)

2 kommentarer:

  1. Glede mæ til å lese massepå bloggen din :)
    Men gjør det nokka om man blir anpusten? Så lenge man ikke blir kjempesliten kanskje? :) Men det her blir bra. Glede mæ til fortsettelsen og framgangen :)

    SvarSlett
  2. Ja, ok kanskje anpusten e ok, så lenge man ikkje helde på å svime av fordi man ikkje får puste ;) Takk for støtten :)

    SvarSlett