Søk i denne bloggen

23. desember 2010

Back from tha UK

Kom hjem fra Storbritania i går. Vi skulle egentlig fly gjennom London på vei hjem (siste delen av ferien var jeg i Edinburgh), men vi fikk byttet til direkteflyvningen fra Edinburgh. Som piloten sa; "i Oslo er det kaldt, minus 15 grader og noen snøbyger, men det er jo IKKE et problem for oss". Jauda. I Storbritania snakker de om ekstremvær, bad weather og det blir kaos av snø som ikke dekker bakken en gang. Det var 10 cm snø som stoppet flytrafikken og bussene. Det verste er jo at det er slik hvert år. Det er alltid kaos. Kanskje de burde investere i et par traktorer så de kan få bort snøen og sende folk hjem?

Men nå hørtes dette ut som hele turen min var en negativ opplevelse på grunn av litt snø. But it was not! Jeg har storkoset meg sammen med beste Marthe min. Og jeg har shoppet litt, sett på julegalskapen, irritert meg over blinkende blå lys på juletrær, spist god mat, sett den siste Narniafilmen på kino, drukket kaffe på starbucks og generelt bare kost meg.

Vi hadde en søvnløs natt på Gardermoen natt til i går før jeg tok bussen hjem. 10 timer på buss er ikke egentlig digg, men denne gangen var det direkte ubehagelig. Bak meg satt et par. Ganske unge begge to. De første to timene sov jeg bare. Men så snart jeg våknet hørte jeg en fresende og lav, innbitt stemme si; "bare vent til vi kjem heim, da skal eg slå deg så hardt at du aldri glømme det." Denne typen giftige og agressive kommentarer kom fra han i timesvis. Han var tydelig veldig sjalu og ikke helt edru. Flere ganger sa han at han ønsket at han kunne drepe henne. Når vi hadde pause på Kvam ringte jeg politiet, men de sa bare at de ikke kunne gjøre noe med mindre hun som ble truet ringte selv. Jeg begynte å skjelve og gråte inne på toalettet på kroa der bussen stopper for pause. En av de som satt ved siden av meg gikk å spurte jenta om det gikk bra med henne og hun sa at det gikk bra, men at det var best vi ikke blandet oss for han var så agressiv. Heldigvis var det en annen hun kjente på bussen, så jeg tror hun gikk av med henne før stoppet der hun egentlig skulle av. Jeg håper bare hun velger å ikke gå tilbake til denne mannen, som er et av de mest ubehagelige menneskene jeg har møtt på. Jeg håper det ordner seg for henne.

Det var jo heller ikke en veldig positiv oppdatering. Men på den mer positive siden har jeg baket og laget julegodis og -kaker i dag. Det kommer nok et innlegg med bilder av godsakene i løpet av julen. Det er godt å endelig ha tid til å ha julestemning og gjøre juleforberedelsesting..

Dere må ha en vakker lille julaften og ei nydelig jul!
Juleklemmer

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar