Søk i denne bloggen

18. juni 2011

Sjokoladesug

Brownieaktig sjokomuffins med krem
To dager i den uka hver måned får jeg et sykt sug etter sjokolade. I dag hadde jeg litt tid og bestemte meg for å prøve Lauren sine lava cakes. Jeg halverte oppskriften (brukte to egg og 100 g mørk sjokolade, 2 ss sukrin og litt steviadråper. Malte opp to teskeier glutenfrie havregryn til mel). I tillegg hadde jeg i litt vaniljeessens. Desverre stekte jeg de litt for lenge, så de ble litt browniesaktige og ikke flytende inni. Men de var sinnsykt gode. Jeg stekte de i 10 min. Jeg tror hun bruker større muffinsformer. Sjekk de etter ca 8 min om du bruker normal norsk størrelse på muffinsformene.

Jeg brukte 86% premium sjokolade fra Freia. Av oppskriften fikk jeg syv muffins og jeg har regnet ut at det er 3,83 g karbo per muffins.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar